Vragen? 0226-381432

COVID-19 (Coronavirus) update

Update 01-04

Gister is in de persconferentie bekend gemaakt dat de maatregelen langer gaan duren. Voor ons betekent dat, dat de camping sowieso gesloten blijft tot en met 28 april 2020. De mensen die een aankomst gepland hebben staan, zullen wij benaderen.

 

Update 26-3

Waar wij al bang voor waren… vanavond om 19:45 uur is besloten door de burgemeester van de gemeente Schagen dat wij morgen niet open mogen voor de kampeerders. De vroegste datum dat ons kampeergedeelte open mag, is nu gesteld op maandag 6 april. Mocht dit nog verschuiven, houden wij u hier uiteraard van op de hoogte. Wij zijn hierbij ook afhankelijk van wat (en wanneer) de gemeente met ons communiceert.

Dit geldt niet voor bungalows en chalets!

Wij wensen iedereen heel veel sterkte toe in deze tijd. Blijf allemaal gezond en we hopen iedereen op een ander moment te verwelkomen.

 

Stand 22-3-2020

Onze gasten hebben veel vragen en zorgen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19).
Recreatiepark de Watersnip volgt de ontwikkelingen en de adviezen van het RIVM en de overheid op
de voet en neemt passende maatregelen voor de veiligheid en hygiëne van onze gasten en
medewerkers.

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen van onze gasten opgesomd. Heeft u aanvullende
vragen, dan staan wij u graag te woord via info@watersnip.nl of telefoonnummer 0226 381432.

Veelgestelde vragen
1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)
2. Welke maatregelen heeft de Watersnip genomen rondom hygiëne?
3. Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terugontvangen?
4. Welke annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing?
5. Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruik maken van mijn annuleringsverzekering
6. Kan ik mijn vakantie omboeken?
7. Wat gebeurt er met mijn reservering indien de camping gesloten wordt of in quarantaine
gaat?
8. Wat gebeurt er met mijn reservering indien de landsgrenzen en/of provinciegrenzen worden
gesloten?
9. Wat als ik ziek word tijdens mijn vakantie?

1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?
Campings mogen momenteel gewoon geopend zijn, alleen de horeca op De Watersnip is vooralsnog
gesloten. De Watersnip ligt momenteel niet in quarantainegebied. Vanzelfsprekend nemen we
conform de richtlijnen van het RIVM bijkomende maatregelen die uw gezondheid beschermen,
risico’s vermijden en u ontzorgen.

2. Welke maatregelen heeft de Watersnip genomen rondom hygiëne?
Onze medewerkers hebben de nodige beschermmiddelen ontvangen en zijn op de hoogte gesteld
van aanvullende hygiënevoorschriften. Eventuele zieke medewerkers dienen thuis te blijven en zo
mogelijk bijvoorbeeld vanuit huis te werken.
Uiteraard houden wij ons daarnaast aan de hygiënevoorschriften van het RIVM:

  • Was je handen regelmatig met water en zeep
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Schud geen handen
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Neem 1,5 meter afstand van andere personen

Wij adviseren u als gast ook bovenstaande maatregelen te hanteren om verspreiding te voorkomen.
Naast bovenstaande voorschriften hanteert onze schoonmaakafdeling aangescherpte en aanvullende
schoonmaaktaken en desinfecteren wij meerdere malen per dag de zogenoemde contactpunten.
De receptie is gesloten, voor vragen kunt u ons bellen of mailen.

3. Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terugontvangen?
Op dit moment mogen campings en vakantieparken nog gewoon open voor vakantiegangers, de
overheid ziet vooralsnog geen reden tot sluiting. We staan in nauw contact met de lokale instanties
(GGD), de brancheorganisatie en gemeente, die ons op de hoogte houden van (lokale)
ontwikkelingen. Het is hierdoor helaas niet mogelijk kosteloos uw vakantie te annuleren.
De camping is vanaf 27 maart geopend. Voor annulering gelden onze standaard
annuleringsvoorwaarden, zie punt 4.

4. Welke annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing?
Annuleringsfonds Recreatiepark de Watersnip (PDF)

5. Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruikmaken van mijn annuleringsverzekering/fonds
We zouden het erg spijtig vinden dat u uw vakantie zou annuleren. Mocht u uw verblijf willen
annuleren en hiervoor uw annuleringsverzekering willen inroepen, raden wij u aan vooraf contact op
te nemen met uw verzekeraar. De voorwaarden verschillen namelijk per verzekeraar.
Heeft u het annuleringsfonds van De Watersnip bij boeking afgesloten? Dan kunt u de voorwaarden
inzien via punt 4. Het annuleringsfonds biedt bij annulering in de huidige omstandigheden geen
dekking.

6. Kan ik mijn vakantie omboeken?
U kunt bij ons kosteloos omboeken, op basis van beschikbaarheid.

  • Voor accommodaties geldt dat dit een verblijf voor 31-12-2020 moet zijn.
  • Voor camping, kampeerhutten en kampeerwagons geldt dat dit een verblijf voor 30-09-2020 moet zijn.

U betaalt dan alleen voor een eventuele meerprijs van uw verblijf.

7. Wat gebeurt er met mijn reservering indien de camping gesloten wordt of in quarantaine gaat?
Op dit moment is er nog geen sprake van de sluiting van campings. Het is voor ons dan ook niet
mogelijk om nu al aan te geven hoe wij met deze situatie om zullen gaan. Pas als de duur en gevolgen
van een eventuele sluiting bekend zijn, kunnen we de betrokken gasten informeren. Uiteraard zullen
we nadenken over oplossingen die binnen onze mogelijkheden liggen

8. Wat gebeurt er met mijn reservering indien de landsgrenzen en/of provinciegrenzen gesloten
worden?
Op dit moment zijn wij gewoon geopend en op dit moment zijn wij ook nog gewoon bereikbaar. Het
is voor ons dan ook niet mogelijk om nu al aan te geven hoe wij met deze situatie om zullen gaan. Pas
als de duur en gevolgen van een eventuele sluiting van de landsgrenzen en of provinciegrenzen
bekend zijn, kunnen we de betrokken gasten informeren.

9. Wat als ik ziek word tijdens mijn vakantie?
Bij ziekte dient u in uw kampeermiddel te blijven en dit meteen telefonisch te melden door contact
op te nemen met de plaatselijke huisarts en de receptie van onze camping.

Plaatselijke huisarts:
Huisartsenpraktijk Petten / Zijperweg 28 / 1755 NX Petten / telefoon 0226 381460

Buiten kantoortijden:
Huisartsenpost Schagen of Den Helder / telefoon 0224 224040

Receptie De Watersnip: telefoon 0226 381432

Bekijk hier de veelgestelde vragen omtrent het  COVID-19 (Coronavirus)